Salvati Delta

Camere comert

Camera Internationala de Comert invata publicitarii sa transmita un mesaj verde corect

Pe masura ce consumatorii devin din ce in ce mai constienti de importanta conceptului „dezvoltare durabila" si implicit a caracteristicilor „prietenoase cu mediu" in luarea deciziilor de cumparare, oamenii de afaceri au un interes real sa faca publice atributele „verzi" ale produselor lor. Dar transmiterea unui mesaj corect este departe de a fi un lucru usor, asa ca, la inceputul acestui an, Camera Internationala de Comert (ICC) a lansat un nou cadru global destinat publicitarilor si responsabililor de marketing care se proclama „prietenosi cu mediul".


Acest proiect a venit ca un raspuns la o solicitare venita dinspre partile implicate in aceasta industrie pentru ajutor si indrumare cu scopul de a ajunge la o mai buna implicare si evaluare a actiunilor de marketing si comunicare pentru a se asigura ca increderea consumatorilor in aceste mesaje este protejata/nu este inselata. „Noul cadru ajuta oamenii de marketing si agentiilor lor sa se asigure ca mesajele pe care le dezvolta respecta principiile de baza ale unei comunicari adevarate, oneste si responsabile social", a declarat, in ianuarie 2010, John Manfredi, presedintele Comisiei de marketing si publicitate a ICC.

 

Perceptia consumatorului e cheia

 

Conform informarii oficiale asupra evenimentului din New York, participantii veniti din Europa, Mexic, China si Statele Unite ale Americii, au pus in discutie diferentele regionale in abordarea acestor teme. Ei au analizat si importanta pe care o are perceptia consumatorului in determinarea gradului de utilitate sau, dimpotriva, de potentialul de inducere in eroare pe care il au mesajele transmise de cei care se declara „verzi".

 

Acest program cadru global de nisa vine in completarea Codului consolidat al ICC pentru publicitate si marketing. Din moment ce multe dintre codurile nationale si regionale sunt bazate pe aceste coduri, aceasta interpretare poate fi de asemenea aplicata la aceste niveluri pentru a fi folosite de organizatii neguvernamentale sau companii din Romania dornice sa stabileasca cele mai bune practici de business. ICC este o institutie importanta de reglementare a domeniului publicitatii inca din anii '30, cand a lansat primul cod asupra practicilor de marketing. De atunci, institutia si-a extins aria de autoreglementare in multe situatii pentru a asista companiile sa-si promoveze produsele in mod responsabil.

 

 Date cheie


• Titlu: Informarea corecta si educarea publicului in domeniul dezvoltarii durabile
• Sector: camere de comert, ONG-uri
• Regiune: international
• Domeniu prioritar: educatie, campanii de informare
• Finantare: surse proprii

Website: http://www.iccwbo.org/policy/marketing/index.html?id=34587

 

Nota: articol scris de Madalina Prundea si publicat in numarul 1/ Ianuarie 2011 al revistei Comunitatii Durabile




login

Concursul comunitatii durabile



Cel mai durabil proiect

Toate episoadele


Revista comunitatii durabile

Revista comunitate durabila

Arhiva revista

Prezenti pe Social Media

Comunitate durabila pe Facebook Comunitate durabila pe Twitter